078 21.11.2022 (14ο) “Μποροῦν ἂραγε οἱ ἀλλόθρησκοι καὶ οἱ αἱρετικοὶ νὰ σωθοῦν;” Ἀπαντήσεις τῶν Ἁγίων Πατέρων τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας (μιά μελέτη).
«Παρουσιάστηκαν δέ καί ψευδοπροφῆτες στό λαό, ὃπως καί σέ σᾶς θά παρουσιασθοῦν ψευδοδιδάσκαλοι. Αὐτοί μέ τρόπο δόλιο θά εἰσαγάγουν αἱρέσεις πού ὁδηγοῦν στήν ἀπώλεια,….. καὶ πολλοὶ θά ἀκολουθήσουν τίς ἀσέλγειές τους, (τίς πνευματικές διαστροφές) καί ἐξαἱτίας των, ἡ ὁδός τῆς ἀληθείας (ἡ Χριστιανική πίστη) θά δυσφημηθεῖ·….. Καί ἡ καταδίκη τους ἀπό τους παλαιούς χρόνους ἀποφασισμένη, δέν θά μείνει ἀνεκτέλεστη, καὶ ἡ ἀπώλειά τους δέν θά μείνει ἀνενέργητη…..» (Β’ Πέτρου β’1-2)
Ἐπειδή αὐτό σήμερα συμβαίνει κατά κόρον, καί σέ ἀπάντηση στούς κακοδόξους ἀπό τούς πολλούς ψευδοπροφῆτες καί ψευδοδιδασκάλους τῆς σημερινῆς ἐποχῆς, ὃπως καί σέ ἓναν ἀπό αὐτούς, τόν ψευδεπίσκοπο (κατά τον 15ο κανόνα τῆς Α’ και Β’Συνόδου στό Ἱ.Πηδάλιο) “Μόρφου”, τόν διαστροφέα τῆς Ὀρθοδόξου Παραδόσεως, τόν μνημονευτή τῶν παναιρετικῶν οἰκουμενιστῶν ψευδεπισκόπων τῆς ψευδοσυνόδου τοῦ Κολυμπαρίου, τάχα παραδοσιακόν, μέ πολλούς δυστυχῶς ἀδαεῖς περί τήν Ὀρθοδόξη πίστη ἀκολούθους (καί ὂχι μόνον Κυπρίους), καθώς καί γιά τήν ἐνημέρωση τῶν καλοπροαιρέτων “πιστῶν”, ἀναρτοῦμε τό παρόν 14ο μέρος τῆς μελέτης σέ 16 μέρη, μέ τόν γενικό τίτλο: “Μποροῦν ἂραγε οἱ ἀλλόθρησκοι καὶ οἱ αἱρετικοὶ νὰ σωθοῦν;”
Εἰδικά σέ δύο ἀπό τίς κακοδοξίες τοῦ Μόρφου, (πού ἀποτελοῦν οἰκουμενιστικές αἱρέσεις), ὃτι μποροῦν τάχα νά σωθοῦν καί οἱ ἀβάπτιστοι, καθώς καί τά ἐκτρωθέντα ἒμβρια, τίς ὁποῖες στηρίζει σέ μία ὁπτασία ἀγνώστου (!!!) “γέροντα”, καθώς και σέ μία μεταθανάτια “ἐμπειρία” ἀνώνυμης (!!!) 20χρονης κοπέλας, ἀπαντᾶ ἡ Συμφωνία τῶν Ἁγίων πού παραθέτουμε στην παροῦσα μελέτη, καθώς καί οἱ ἑπόμενες τελευταῖες (;) δύο ἀνάρτήσεις μας, ἡ 15η καθώς καί ἡ 16η στήν ὁποία θα ἀπαντήσουμε καί στίς κακοδοξίες.τοῦ.“Μόρφου”, καθώς καί στόν πλανεμένο ἀρθρογράφο τoῦ "Τρικλοποδιά Δημήτριο Α. πού ἀναρτᾶ ἐκεῖ τό ἂρθρο μέ τίτλο: “Δημήτρης Α. : ΣΩΤΗΡΙΑ ΨΥΧΗΣ ΚΑΙ ΜΕΣΩ ΑΛΛΩΝ ΘΡΗΣΚΕΙΩΝ; ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΜΕΤΑΘΑΝΑΤΙΑΣ ΕΜΠΕΙΡΙΑΣ ΠΟΥ ΔΙΗΓΗΘΗΚΕ Ο ΜΟΡΦΟΥ. ΤΙ ΓΙΝΕΤΑΙ ΜΕ ΤΙΣ ΨΥΧΕΣ ΤΩΝ ΕΚΤΡΩΣΕΩΝ;”
ΣΥΝΟΨΗ ΤΩΝ ΜΕΧΡΙ ΤΩΡΑ 13 ΜΕΡΩΝ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ ΠΟΥ ΜΑΣ ΑΠΑΣΧΟΛΕΙ ΚΑΙ ΕΧΟΥΝ ΗΔΗ ΑΝΑΡΤΗΘΕΙ
Κατ’ ἀρχάς θά παραθέσουμε μερικά χαρακτηριστικά ἀποσπάσματα
ἀπαντήσεων Ἁγίων Πατέρων καί Ἁγιασμένων Γερόντων τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας, τίς ὁποῖες
ἒχουμε ἢδη ἀναρτήσει, (καί ἀποτελοῦν τά 13 προηγούμενα μέρη -ἀπό 15-, τῆς
παρούσας μελέτης), καθώς καί τούς ἠλεκτρονικούς συνδέσμους (πού ὁδηγοῦν σ’αὐτές),
σάν μία σύνοψη.
Γιά ὃποιον θέλει νά μελετήσει ἀναλυτικά τή Συμφωνία τῶν Ἁγίων, ἂς μεταβεῖ στήν κάθε ἀνάρτηση, γιά νά λάβει γερές βάσεις στό ὀρθόδοξο φρόνημα πού πρέπει νά ἒχει, γιά τό σοβαρό αὐτό θέμα.
Τα 13 προηγούμενα μέρη τῆς παρούσας μελέτης με τίτλο: “Μποροῦν ἂραγε οἱ αἱρετικοί καί οἱ ἀλλόθρησκοι να σωθοῦν;” μέ ὁρισμένα χαρακτηριστικά ἀποσπάσματα ἀπό τό κάθε ἓνα:
1ο μέρος: “Ἀπάντηση τοῦ Ἁγίου Ἰγνατίου Μπριαντζιανίνωφ” https://maxomaiyperpistews.blogspot.com/2020/10/1.html (ἀποσπάσματα):
«……Ἐὰν οἱ δίκαιοι τῆς ἀληθινῆς Ἐκκλησίας, οἱ φωτισμένοι διὰ τῶν ὁποίων ἐνεργοῦσε τὸ Ἅγιον Πνεῦμα, οἱ προφῆται καὶ θαυματουργοὶ οἱ ὁποῖοι ἐπίστευαν στὸν ἐρχομὸ τοῦ Σωτῆρος καὶ πού ἀπέθαναν πρὶν ἀπὸ τὴν ἔλευσίν του, ἐὰν ἐκεῖνοι κατέβαιναν εἰς τὸν Ἄδην, τότε πῶς ἐσεῖς τοὺς θέλετε αὐτοὺς τοὺς ἀλλόθρησκους καὶ μωαμεθανοὺς ἐπειδὴ σᾶς φαίνονται τόσο καλοὶ νὰ λάβουν τὴν σωτηρίαν, χωρὶς ποτὲ νὰ γνωρίσουν ἡ νὰ πιστεύσουν στὸν Λυτρωτήν; Πῶς μπορεῖ κανεὶς νὰ τοὺς ἐγγυηθῆ σωτηρίαν ἡ ὁποία ἀποκτᾶται μόνον καὶ τὸ ἐπαναλαμβάνω – μόνον μὲ ἕναν τρόπο - πίστιν εἰς τὸν Λυτρωτήν;»
«Χριστιανοί! Γνωρίστε τὸν Χριστόν. Θυμηθεῖτε ὅτι δὲν τὸν κατανοήσατε, ὅτι τὸν ἀπορρίπτετε ὅταν πιστεύετε ὅτι μπορεῖ νὰ ὑπάρξη σωτηρία χωρὶς Αὐτὸν, βασιζόμενοι στὴν χάρι κάποιου εἴδους καλῶν ἔργων. Μὲ τὸ νὰ δέχεσθε ὅτι μπορεῖ νὰ ὑπάρξη σωτηρία χωρὶς πίστιν εἰς τὸν Χριστόν, τὸν ἀπορρίπτετε καὶ ἴσως χωρὶς νὰ τὸ θέλετε πίπτετε εἰς τὴν θανάσιμην ἁμαρτίαν τῆς βλασφημίας…..».
2ο μέρος: “ἀπάντηση τοῦ ἁγιασμένου Γέροντος Δανιήλ Ἁγιορείτου” https://maxomaiyperpistews.blogspot.com/2020/10/2.html , (ἀποσπάσματα): «…..Ἀπὸ αὐτὰ ποὺ ἔχουν εἰπωθεῖ καὶ ἀπὸ ὅσα ἡ δική μας Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία διδάσκει, γίνεται φανερὸ ὅτι ὅσοι ζοῦν μακριὰ ἀπὸ τὴν Ἀνατολικὴ Ἐκκλησία τοῦ Χριστοῦ, αὐτοὶ οἱ ἴδιοι, ἐπειδὴ δὲν ἔχουν τὴν υἱοθεσία καὶ τὴ σφραγίδα τοῦ Ἁγίου Πνεύματος, ὑπόκεινται στὴν κόλαση». «…..μὲ τὴν Σωτήρια Ἀνάληψη τοῦ Σωτῆρα Ἰησοῦ, ὃσοι καλοπροαίρετα δέχτηκαν τὸ λόγο τοῦ Εὐαγγελίου καὶ πίστεψαν, αὐτοὶ καὶ σώθηκαν, ὅσοι ὅμως ἀπεναντίας ἦταν δύστροποι καὶ ἐπέμεναν οἰκειοθελῶς στὴν ἀπιστία, αὐτοὶ βέβαια καὶ χάθηκαν…….Εἶναι, ὅμως, ἀδύνατο νὰ ἐγκαταλείψει ὁ Πανάγαθος Θεὸς ἐκεῖνον ποὺ φροντίζει τὴ συνείδησή του καὶ ἔχει καλὴ προαίρεση πρὸς τὸ ἀγαθό, καὶ νὰ πεθάνει στὴν ἀπιστία…….».
3ο μέρος: “ἀπάντηση τοῦ Ἁγίου Ἱερομάρτυρα Δανιήλ Σισόγιεφ” https://maxomaiyperpistews.blogspot.com/2020/11/v-behaviorurldefaultvmlo.html , (ἀποσπάσματα): “Ὁ Κύριος κάλεσε ὅλα τὰ ἔθνη νὰ βαπτιστοῦν στὸ ὄνομα τοῦ Πατρὸς καὶ τοῦ Υἱοῦ καὶ τοῦ Ἁγίου Πνεύματος «πορευθέντες μαθητεύσατε πάντα τὰ ἔθνη, βαπτίζοντες αὐτοὺς εἰς τὸ ὄνομα τοῦ Πατρὸς καὶ τοῦ Υἱοῦ καὶ τοῦ Ἁγίου Πνεύματος». (κατὰ Ματθ. 28, 19) καὶ «ἂν δὲ γεννηθεῖ κανεὶς ἀπὸ τὸ νερὸ καὶ ἀπὸ τὸ Πνεῦμα, δὲν μπορεῖ νὰ μπεῖ στὴ βασιλεία τοῦ Θεοῦ» (κατὰ Ἰωάν. 3, 5). Ὁ Λυτρωτὴς ὁ Χριστός, καὶ ὄχι οἱ «φανατικοὶ» Ὀρθόδοξοι, βεβαίωσε: «Ὅποιος πιστέψει καὶ βαπτιστεῖ θὰ σωθεῖ, ὅποιος ἀπιστήσει θὰ καταδικαστεῖ» (κατὰ Μάρκ. 16, 16)”. «Θέλουν νὰ μᾶς ἀπαντήσουν οἱ ἀντιφρονοῦντες, ποιὸν πρέπει νὰ πιστέψουμε, τοὺς ἀνθρώπους ἢ τὸ Θεό; Ὁ Χριστὸς λέει τὸ ἕνα καὶ οἱ ἀνθρωπιστὲς τὸ ἄλλο. Ὁ Υἱὸς τοῦ Θεοῦ λέει, ὅτι οἱ Ἰουδαῖοι καὶ οἱ Μουσουλμάνοι, οἱ Βουδιστὲς καὶ αὐτοὶ ποὺ πιστεύουν στὴ θεωρία τῆς ἐξέλιξης, οἱ ὁποῖοι ἀπαρνήθηκαν τὸν Υἱὸ τοῦ Θεοῦ, θὰ ὑποστοῦν τὴν ὀργή Του καὶ οἱ φιλελεύθεροι πού πιστεύουν ὅτι ὅλοι θὰ σωθοῦν…..Ὄχι μόνο ἀλλὰ καὶ ἂν πολλοὶ πιστεύουν στὴν ὕπαρξη τοῦ Θεοῦ, θὰ σωθοῦν μόνο ἐκεῖνοι, ποὺ γνωρίζουν τὸ Θεό, ἀκουμπᾶνε πάνω Του, Τοῦ εἶναι πιστοί, Τὸν ἀγαποῦν. Μὲ δύο λόγια, γιὰ νὰ σωθεῖ κάποιος, εἶναι ἀπαραίτητο καὶ ὁ ἄνθρωπος νὰ γνωρίσει Τὸν Θεὸ καὶ ὁ Θεὸς νὰ ἀναγνωρίσει τοὺς ἀνθρώπους, ὅπως εἶναι γραμμένο: «ἔγνω Κύριος τούς ὄντας Αὐτοῦ» «Γνωρίζει ὁ Κύριος τούς δικούς Του»,…..Καὶ ὁ Θεὸς γνωρίζει σὰν δικούς Του, μόνο ἐκείνους στοὺς ὁποίους βλέπει τὸν Υἱὸ Του (Τὸν ὁποῖο ἐνδύονται μὲ τὴ Βάπτιση καὶ τὴν Θεία Κοινωνία) καὶ ἐκείνους ποὺ φέρουν τὴν εὐλογία τοῦ Πνεύματός Του…….».
4ο μέρος: “ἀπάντηση τοῦ Ἁγίου Ἱερομάρτυρος και Ἰσαποστόλου Κοσμᾶ τοῦ Αἱτωλοῦ”: https://maxomaiyperpistews.blogspot.com/2020/11/4.html , (ἀπόσπασμα): «……Πρέπει καί ἐμεῖς οἱ εὐσεβεῖς χριστιανοί, ἀδελφοί μου, νά χαιρώμαστε καί νά εὐφραινώμαστε χιλιάδες φορές εἰς τά πολλά καλά ὁπού μᾶς ἐχάρισεν ὁ Κύριος καί μάλιστα εἰς τό ἃγιον Βάπτισμα. Πρέπει καί ἐμεῖς νά φυλάγωμεν τό Βάπτισμα καθαρόν καί ἀμόλυντον ὃσον εἶναι δυνατόν. Εἰ δέ καί τύχει καί σφαλῶμεν ὡς ἂνθρωποι, ἂς εἶναι δοξασμένος ὁ πανάγαθος Θεός, ὁπού μᾶς ἐχάρισε καί δεύτερον Βάπτισμα, τήν ἁγίαν Ἐξομολόγησιν, διατί ἀβάπτιστος καί ἀνεξομολόγητος ἂνθρωπος εἶναι ἀδύνατον νά σωθεῖ. Καλύτερα, ἀδελφέ μου, νά θανατώσῃς ἑκατό ἀνθρώπους βαπτισμένους, παρά νά ἀφήσῃς ἓνα παιδίον ἀβάπτιστον νά ἀποθάνῃ. Καί ἂν τύχῃ ἀνάγκη καί θέλῃ (κινδυνεύει) νά ἀποθάνῃ τό παιδίον καί δέν ἐπρόφθασεν ὁ παπᾶς νά τό βαπτίσῃ, ἂς τό βαπτίσῃ ὃποιος τύχῃ, ὁ πατέρας, ἡ μητέρα, ἀδελφός, γείτονας καί μάλιστα ἡ μαμμή. Βάλε ἀρκετό νερό καί λάδι, σταύρωσέ το καί βάπτισέ το. Εἰπέ: ¨Βαπτίζεται ὁ δοῦλος τοῦ Θεοῦ….εἰς τό ὂνομα τοῦ Πατρός καί τοῦ Υἱοῦ καί τοῦ Ἁγίου Πνεύματος. Ἀμήν”. Και ἂν ζήσῃ, τό τελειώνει ὁ παπᾶς…..». (σ.σ. «……Ἐάν λοιπόν ἓνα ἀθῶο νήπιο δεν μπορεῖ να σωθεῖ ἐάν πεθάνει ἀβάπτιστο, πῶς μπορεῖ νά σωθεῖ ἓνας μεγαλύτερος στήν ἡλικία ἀβάπτιστος (αἱρετικός ἢ ἀλλόθρησκος), πού ὁπωσδήποτε θα ἒχει και πολλές ἁμαρτίες και μάλιστα ἀνεξομολόγητες;)
5ο μέρος: “ἀπάντηση ἀπό τον βίο τῆς Ἁγίας Αἰκατερίνης τῆς πανσόφου” https://maxomaiyperpistews.blogspot.com/2020/11/5.html , (ἀπόσπασμα): «Στον Μεγάλο Συναξαριστή στόν Βίο τῆς Ἁγίας Αἰκατερίνης…..» (παρατίθεται στό μέρος αὐτό). [Σχόλιο: Βλέπουμε λοιπόν ἀπό τήν παραπάνω στιχομυθία μεταξύ Χριστοῦ καί Παναγίας, ὃτι ὁ Κύριος ἀποστρέφεται τό ἀβάπτιστο πλάσμα Του, παρ’ ὃτι εἶναι ὡραῖο καί πάγκαλο, σοφό πάνω ἀπό ὃλους τούς ρήτορες…. Ἀφοῦ ὃμως ἐπέρχεται ἡ συμφιλίωση τοῦ Θεοῦ μέ τό πλάσμα Του (τό ὁποῖο πρίν ἦταν ἐχθρός τοῦ Θεοῦ), μέσῳ τοῦ Ἁγίου Βαπτίσματος, τότε ἀλλάζουν τά πράγματα. Τότε τό πλάσμα Του γίνεται ὁλόλαμπρο καὶ ἔνδοξο, αὐτό ποὺ πρὶν ἦταν σκοτεινό καὶ ἄχαρο. Τό φτωχό καὶ ἄγνωστο, γίνεται πλούσιο καὶ πάνσοφο κατά τόν Κυριακό λόγο.
Καί ὁ λόγος πού ὁ Κύριός καί Θεός μᾶς ἀποστρέφεται τό ἀβάπτιστο πλάσμα Του, εἶναι ὃτι στήν ψυχή τοῦ ἀβαπτίστου, ἐμφωλεύει ὁ διάβολος (ἀποτέλεσμα τοῦ προπατορικοῦ ἁμαρτήματος) ὁ ἐχθρός τοῦ Θεοῦ. Ὃταν ὃμως διαβαστοῦν οἱ ἀφορκισμοί ἀπό τόν Ὀρθόδοξο Ἱερέα, τότε ἀναχωρεῖ ὁ διάβολος καί καθαρίζει ἡ καρδιά (τῆς ψυχῆς) τοῦ κατηχουμένου, ἀπό παντός μολυσμοῦ ἀκαθάρτου πνεύματος καί παραμένει καθαρά, γιά νά δεχθεῖ τή Χάρι καί τίς δωρεές τοῦ Ἁγίου Πνεύματος κατά τό Ἃγιο Βάπτισμα καί τό Ἃγιο Χρίσμα καί νά συμφιλιωθεῖ με τόν Θεό. Βλέπε καί τόν τρίτο Ἀφορκισμό στήν Ἀκολουθία τῆς Κατηχήσεως, πρό τοῦ Ἁγίου Βαπτίσματος στήν ἰστοσελίδα: https://www.agesinitiatives.com/dcs/public/dcs/p/b/baptism/gr/bk.baptism.pdf ὃπου διαβάζουμε: «Καὶ ἐμφυσᾷ αὐτῷ (αὐτῇ) τρίτον ὁ Ἱερεύς καὶ σφραγίζει τὸ μέτωπον αὐτοῦ (αὐτῆς) καὶ τὸ στόμα, καὶ τὸ στῆθος, λέγων·Ἐξέλασον ἀπ’ αὐτοῦ (αὐτῆς) πᾶν πονηρὸν καὶ ἀκάθαρτον πνεῦμα, κεκρυμμένον καὶ ἐμφωλεῦον αὐτοῦ (αὐτῆς) τῇ καρδίᾳ (και λέγει τοῦτο ἐκ γ')…..»
6ο μέρος: “ἀπάντηση ἀπό τό ὃραμα τοῦ Ἁγιασμένου Γέροντα Παϊσίου τοῦ Ἁγιορείτου”: https://maxomaiyperpistews.blogspot.com/2020/11/6.html , (ἀπόσπασμα): Συγκλονιστικὸ ὅραμα τοῦ Γέροντα Παϊσίου γιὰ τὶς Ἐκτρώσεις! «Μιὰ νύχτα ὁ Θεὸς ἐπέτρεψε νὰ δῶ ἕνα φοβερὸ ὅραμα, ποὺ μὲ πληροφόρησε γὶ αὐτὸ τὸ θέμα!.....Ἀριστερὰ ἦταν ἕνας ξερότοπος, γεμάτος βράχους καὶ κρημνούς, ποὺ σειόταν συνέχεια ἀπὸ μία δυνατὴ βοὴ ἀπὸ χιλιάδες σπαραχτικὲς φωνές, πού σοῦ σπάραζαν τὴν καρδιά. Καὶ ὁ πιὸ σκληρὸς ἄνθρωπος, ἂν τὶς ἄκουγε, ἦταν ἀδύνατο νὰ μὴ συγκλονισθεῖ. Ἐνῶ ὑπέφερα ἀπὸ τὶς σπαραχτικὲς φωνὲς καὶ ἀναρωτιόμουν ἀπὸ ποὺ προέρχονται καὶ τί σημαίνουν ὅλα αὐτὰ ποὺ ἔβλεπα, ἄκουσα μιὰ φωνὴ νὰ μοῦ λέει: "Τὸ χωράφι μὲ τὸ σπαρμένο σιτάρι, ποὺ δὲν ἔχει ἀκόμη ξεσταχυάσει, εἶναι τὸ Κοιμητήρι μὲ τὶς ψυχὲς τῶν νεκρῶν ποὺ θὰ ἀναστηθοῦν. Στὸν τόπο δὲ ποὺ σείεται ἀπὸ τὶς σπαραχτικὲς φωνὲς βρίσκονται οἱ ψυχὲς τῶν παιδιῶν ποὺ ἔχουν σκοτωθεῖ μὲ τὶς ἐκτρώσεις"!....». (Σχόλιο: «Ἀφοῦ λοιπόν ἓνα ἒμβρυο κολάζεται ὃταν σκοτώνεται μέ ἒκτρωση (ὃπως ἒδειξε σέ ὂραμα ὁ Κύριος στόν ἁγιασμένο Γέροντα Παΐσιο) ἐπειδή προφανῶς εἶναι ἀβάπτιστο (γιατί τί ἁμαρτίες μπορεῖ νά ἒχει ἓνα ἒμβρυο ἐκτός τοῦ προπατορικοῦ ἁμαρτήματος;), πῶς μπορεῖ νά σωθεῖ (δηλαδή νἀ μπεῖ στή Βασιλεία τῶν Οὐρανῶν), ἓνας μεγάλος στήν ἡλικία ἂνθρωπος ἀβάπτιστος (αἰρετικός ἣ ἀλλόθρησκος ἢ ἂθεος), ὁ ὁποῖος ἒχει διαπράξει καί πολλές ἁμαρτίες καί μάλιστα ἀνεξομολόγητες;»
7ο μέρος: “ἀπάντηση ἀπό τις Κατηχήσεις τοῦ Ἁγίου Κυρίλλου Ἰεροσολύμων” https://maxomaiyperpistews.blogspot.com/2022/07/066-05072022-7.html , (ἀπόσπασμα): Κεφάλαιο Δ’ «……ὁ Κύριος μας, Ἰησοῦς Χριστός, λέει: «Ἂν δὲν γεννηθεῖ κανεὶς ἀπὸ τὸν οὐρανὸ» καὶ συνεχίζει τονίζοντας τὶς λέξεις «μὲ τὸ νερὸ καὶ τὸ Ἅγιο πνεῦμα, δὲν θὰ μπορέσει νὰ μπεῖ στὴν Βασιλεία τοῦ Θεοῦ.» (Πρβλ. Ἰωάννη 3, 3-5)….Οὔτε θὰ εἰσέλθει κανεὶς στὴ Βασιλεία τῶν Οὐρανῶν, καὶ ἂν ἀκόμα εἶναι ἐνάρετος στὰ ἔργα, ἂν δὲν πάρει μὲ τὸ Βάπτισμα τὴ σφραγίδα τοῦ Ἁγίου Πνεύματος….
Εἶναι τολμηρὸς αὐτὸς ὁ λόγος, ἀλλὰ δὲν εἶναι δικός μου. Ὁ Ἰησοῦς τὸ ἔχει πεῖ…… Βεβαιώσου λοιπόν, γιὰ τὴν ἀλήθεια αὐτοῦ πού σοῦ λέω, ἀπὸ τὸ περιστατικὸ ποὺ ἀναφέρει ἡ Ἁγία Γραφή: Ὁ Κορνήλιος ἦταν δίκαιος καὶ εἶχε καταξιωθεῖ νὰ δεῖ ἁγίους ἀγγέλους ὑψώνοντας στὸν οὐρανό, ἐνώπιόν τοῦ Θεοῦ, τὶς ἐλεημοσύνες καὶ τὶς προσευχές του, σὰν γερὸ καὶ φωτεινὸ στύλο (σ.σ. ὃμως παρ’ὃλα αὐτά, ὁ Θεός ἒστειλε τόν Ἀπόστολο Πέτρο γιά νά τόν διδάξει καί νά τόν βαπτίσει και ὃσους πιστούς ἦσαν μαζί του). Ἦρθε ὁ Ἄποστολος Πέτρος καὶ δόθηκε τὸ Ἅγιο Πνεῦμα στοὺς πιστοὺς καὶ μίλησαν ξένες γλῶσσες καὶ προφήτεψαν. Καὶ μετὰ τὴν ἐπισκίαση τῆς Χάρης τοῦ Ἁγίου Πνεύματος ἡ Γραφὴ λέει: «ὅτι ὁ Ἀπόστολος Πέτρος ἔδωσε ἐντολὴ στοὺς πιστοὺς νὰ βαπτιστοῦν στὸ Ὄνομα τοῦ Ἰησοῦ Χριστοῦ» (Πράξεις 10ο Κεφ.). Ὣστε, ἀφοῦ πρῶτα ἀναγεννηθεῖ ἡ ψυχὴ μὲ τὴν πίστη, νὰ λάβει μέρος στὴ Χάρη, μὲ τὸ νερὸ τοῦ βαπτίσματος καὶ τὸ σῶμα…………..». [σ.σ. ἐδῶ φαίνεται καθαρά ὃτι δέν ἀρκεῖ να εἶναι κάποιος καλός ἂνθρωπος (ὃπως ἧταν ὁ Κορνήλιος ἠ ὁ Εὐνοῦχος τῆς Κανδάκης (Πράξ. Η’ 26-40) γιά νά μπορέσει νά σωθεῖ, ἂν δέν βαπτιστεῖ στό ὂνομα Τῆς Ἁγίας Τριάδας. Γιατί δέν ὑπάρχει μετά Χριστόν ἐργοσωτηρία, παρά μόνο Χριστοσωτηρία].
Κεφάλαιο Ι’. «Ὅποιος δὲν πάρει τὴ Χάρη τοῦ Ἁγίου Βαπτισματος δὲν μπορεῖ νὰ σωθεῖ. Ἐκτὸς βέβαια ἀπὸ τοὺς ἁγίους Μάρτυρες, οἱ ὁποῖοι καὶ χωρὶς τὸ νερὸ τοῦ Βαπτίσματος, εἰσάγονται στὴ Βασιλεία τοῦ Θεοῦ….».
8ο μέρος: “ἀπάντηση τοῦ Ἁγίου Μάρκου τοῦ Ἀσκητοῦ”, https://maxomaiyperpistews.blogspot.com/2022/08/068-11082022-8.html , (ἀπόσπασμα): «Πίστις δἐν εἶναι μόνον νά βαπτισθοῦμε στό ὄνομα τοῦ Χριστοῦ, ἀλλά καί τό νά πράττουμε τίς ἐντολές Του. Εἶναι ὁλοφάνερο, σύμφωνα μέ τήν Γραφή, ὅτι συνταφήκαμε μυστικῶς μέ Αὐτόν διά τοῦ βαπτίσματος καί ὅτι μᾶς “συνήγειρε καί συνεκάθισεν ἐν τοῖς ἐπουρανίοις” (Ἐφ.β' 6). Ἔδωσε ὅμως καί ἐντολές, τίς ὁποίες ἀφοῦ έκπληρώσουμε, θά εὔρουμε τήν τελειότητα πού ἤδη μᾶς ἔχει δωρήσει. Ἐάν δέν τίς ἐκπληρώσουμε, τότε θά φανεῖ ὅτι ἐνεργεῖ μέ τήν θέλησή μας ἡ ἁμαρτία μέσα μας. Ἐάν λ με πάλι ὅτι μέ τά ἔργα ἀναιρεῖται ἡ ἁμαρτία, τότε τό “Χριστός δωρεάν ἀπέθανε” (Γαλ.β'21) καί ὅλα ὅσα παρόμοια ἔχουν εἰπωθεῖ εἶναι ψεῦδος. Ἐάν δέν εἶναι τέλειο τό Βάπτισμα, ἀλλά, ὅπως λέγουν, ἒχει τήν τελειότητα ἀπό τούς ἀγώνες, τότε εἶναι μάταιος γι' αὐτούς ὁ νόμος τῆς ἐλευθερίας καί ἀναιρεῖται ὅλη ἡ νομοθεσία τῆς Καινῆς Διαθήκης……». Σχόλιο: [Ὁ Ἃγιος Διάδοχος Φωτικῆς (Κεφάλαια γνωστικά, 76, SC, 5b,134), πού εἶναι σύμφωνη μέ τήν διδασκαλία τοῦ Ἁγ.Μάρκου τοῦ ἀσκητοῦ (βλέπε βιβλίο Ἁγίου Μάρκου τοῦ ἀσκητοῦ: “Το Ἃγιον Βάπτισμα, ἡ ἐλευθερία τῆς Θείας Χάριτος” κεφ.V140-150 και πρόλογος Ἰερομ.Γρηγορίου σελ.40 Ἒκδοσις Ἰ.Κελλίον Ἀγ.Ἀρχαγγέλλ.-Ἂγ.Ὂρος2012) λέγει: «πρίν ἀπό τό ἃγιον βάπτισμα ἡ θεία χάρις προτρέπει ἀπό ἒξω τήν ψυχή στήν ἐργασία τῶν ἀρετῶν, ὁ δέ σατανᾶς ἐμφωλεύει, σέ αὐτά τά βάθη της, προσπαθώντας νά κλείνη ὃλους τούς δρόμους τοῦ νοῦ πρός τίς ἀρετές. Ἀπό τήν ὣρα ὃμως πού βαπτιζόμαστε, ὁ μέν δαίμων ἐξέρχεται ἀπό τήν ψυχήν καί εἰσέρχεται ἡ θεία χάρις ἒσωθεν αὐτῆς…. Ἐμεῖς πού ἀγωνιζόμαστε στό στάδιο τῶν ἀρετῶν πιστεύουμε ὃτι διά τοῦ βαπτίσματος ἐκβάλλεται ὁ πολύμορφος ὂφις ἀπό τά ταμιεῖα τοῦ νοῦ….». Ἀφοῦ λοιπόν δέν μπορεῖ νά σωθεῖ κάποιος βαπτισμένος ἐάν δέν τηρήσει τίς ἐντολές τοῦ Θεοῦ, πῶς μπορεῖ νά σωθεῖ ἓνας ἀβάπτιστος, τοῦ ὁποίου ὁ σατανᾶς ἐμφωλεύει, σέ αὐτά τά βάθη τῆς ψυχῆς του προσπαθώντας νά κλείνη ὃλους τούς δρόμους τοῦ νοῦ πρός τίς ἀρετές; Αὐτό, τό ὃτι δηλαδή ὁ σατανᾶς ἐμφωλεύει, στά βάθη τῆς ψυχῆς τοῦ ἀβαπτίστου μπορεί νά τό διαπιστώσει κάθε ἓνας καλοπροαίρετος, στήν τελετή τοῦ Ἁγίου Βαπτίσματος…..στούς ἀφορκισμούς (ἐξορκισμούς), που διαβάζει ὁ Ἰερέας: Γ’ Ἀφορκισμός (ὡς ἀνωτέρω μέρος 5ο)].
9ο μέρος: “ἀπαντήσεις τοῦ Ἁγίου Μεγάλου Ἀθανασίου καί τοῦ Ἁγίου Νικολάου Καβάσιλα” https://maxomaiyperpistews.blogspot.com/2022/08/069-1282022-9.html
ΑΓΙΟΥ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ ΤΟΥ ΜΕΓΑΛΟΥ ΠΡΟΣ ΑΝΤΙΟΧΟΝ, ΕΡΩΤΑΠΟΚΡΙΣΕΙΣ Ἀπάντηση στην Ἐρώτηση..101η:. «Ἐπειδὴ ὁ Κύριος εἶπε στὸν Νικόδημο (τὸν νυκτερινὸ μαθητή Του): “Σὲ βεβαιώνω ὅτι, ἐὰν κάποιος δὲν γεννηθεῖ (ἀναγεννηθεῖ) μὲ νερὸ καὶ Ἅγιο Πνεῦμα, δὲν θὰ μπεῖ στὴν βασιλεία τῶν Οὐρανῶν” (κατά Ἰω. Γ’ 5), εἶναι πασιφανές, ὅτι κανεὶς ἀβάπτιστος δὲν θὰ μπεῖ σ’αὐτήν. Αὐτὸ πρέπει νὰ σκέπτεσθε γιὰ τοὺς ἀπίστους πού κάνουν καλὰ ἔργα` ἢ γιατί μὲ τὴν εὐημερία τους σ’αὐτὴν τὴν ζωὴ παίρνουν τὸν μισθό τους, ἢ γιατί στὸν μέλλοντα αἰώνα θὰ κολάζονται ἐλαφρότερα ἀπὸ τοὺς ὑπόλοιπους ἄπιστους πού δὲν ἔκαναν κανένα καλὸ ἔργο. Ἐὰν δὲ ἔχει γραφεῖ ὅτι “Δόξα καὶ τιμὴ καὶ εἰρήνη στὸν καθένα ποῦ ἐργάζεται τὸ ἀγαθό, Ἰουδαῖο πρῶτα καὶ Ἕλληνα (εἱδωλολάτρη)” (πρός Ρωμ. Β’10), μὴ ἀπορήσεις, γιατί ὁ Ἀπόστολος εἶπε αὐτά, γιὰ ὅσους ἔζησαν στὴν περίοδο πρὸ τῆς α’ παρουσίας τοῦ Χριστοῦ στὸν κόσμο».
Και στην ἲδια ἀνάρτηση ἀπόσπασμα συνέχεια:
Περὶ τῆς ἐν Χριστῷ ζωῆς, ἀποσπάσματα ἀπ’τὸν Α’ και Β’ λόγους τοῦ Ἁγίου Νικολάου Καβάσιλα:
«…..Τὸ Βάπτισμα χορηγεῖ τὴν ὕπαρξη καὶ τὴν ὑπόσταση κατὰ Χριστόν, γιατί μᾶς παίρνει νεκροὺς καὶ διεφθαρμένους καὶ μᾶς εἰσάγει γιὰ πρώτη φορὰ στὴ ζωή.......…Ἀρχὴ τῆς ὑπάρξεως αὐτῶν ποῦ ὑφίστανται καὶ ζοῦν κατὰ Θεὸν εἶναι τὸ Μυστήριο τοῦ Βαπτίσματος. Νὰ βαπτισθοῦμε σημαίνει νὰ γεννηθοῦμε κατὰ Χριστὸν καὶ νὰ λάβουμε ὕπαρξη καὶ ὑπόσταση, ἐνῶ δὲν ἤμασταν τίποτε». «Αὐτὸ εἶναι τὸ ἔργο τοῦ Βαπτίσματος. Ἐλευθερώνει ἀπὸ τὶς ἁμαρτίες, συμφιλιώνει τὸν Θεὸ μὲ τὸν ἄνθρωπο, κάνει τὸν ἄνθρωπο υἱὸ τοῦ Θεοῦ, ἀνοίγει τὰ μάτια τῆς ψυχῆς, δίνει τὴν αἴσθηση τοῦ θείου φωτός, μὲ λίγα λόγια προετοιμάζει γιὰ τὴν μέλλουσα ζωή».
10ο μέρος: “ἀπάντηση τοῦ Ἁγίου Συμεών τοῦ Νέου Θεολόγου και περί ἐξομολογήσεως”: https://maxomaiyperpistews.blogspot.com/2022/08/070-1882022-10.html (ἀπόσπασμα): «……Πίστη ἐδῶ, δέν ἐννοεῖ μόνο ὃτι Θεός εἶναι ὁ Χριστός, ἀλλά αὐτή τή πίστη πού περιέχει καθ’ὁλοκληρία ὃλες τίς θείες ἐντολές Τοῦ Θεοῦ καί αὐτή πού πιστεύει ὃτι τίποτα δέν θά παραβλεφθεῖ καί θά μείνει ἀργό, σ’αὐτές μέχρι καί μιᾶς κεραίας, ἀλλά ὃλα σ’αὐτές ἒως καί ἓνα γιῶτα, εἶναι ζωή καί προξενοῦν τήν αἰώνια ζωή· αὐτός λοιπόν πού θά πιστέψει κατ’αὐτόν τόν τρόπο τηρώντας αὐτές (τίς θείες ἐντολές), καί διά τοῦ ἁγίου βαπτίσματος ἀφοῦ συνταχθεῖ μέ αὐτές ὣστε νά τίς φυλάττει ὃλες καί νά τίς ἐκτελεῖ χωρίς νά παραλείπει τίποτα, αὐτός θά σωθεῖ· αὐτός δέ πού θά ἀπιστήσει σέ κάποιον ἀπό τούς λόγους Του μέχρι καί μιᾶς, ὃπως εἰπώθηκε, κεραίας ἢ ἓνός γιῶτα, αὐτός θά κατακριθεῖ, σάν νά Τόν ἒχει τελείως ἀπαρνηθεῖ……..». [Σχόλιο: Πῶς λοιπόν μπορεῖ νά σωθεῖ κάποιος ἀβάπτιστος (αἱρετικός ἢ ἀλλόθρησκος ἢ ἂθεος) πού δέν πιστεύει, δέν γνωρίζει ἢ δέν ἀποδέχεται καί συνεπῶς δέν ἐφαρμόζει οὒτε τίς μικρές οὒτε τἰς μεγάλες ἐντολές τοῦ Θεοῦ τῆς Ὀρθοδοξίας, τοῦ ἀληθινοῦ Θεοῦ;]
Καί στήν ἲδια ἀνάρτηση, ἀπόσπασμα συνέχεια:
“Μπορεῖ κανεὶς νὰ σωθῆ χωρὶς πνευματικὸ καὶ χωρὶς ἐξομολόγηση; (ἐξαγόρευση τῶν ἁμαρτημάτων;)” Τί λέγουν ἡ Ἁγία Γραφή και οἱ Ἃγιοι Πατέρες;
«Ὄχι. Κανεὶς δὲν μπορεῖ νὰ σωθεῖ, οὔτε λαϊκοὶ οὔτε μοναχοὶ οὔτε κληρικοί, χωρὶς τὴν ἐξομολόγηση τῶν ἁμαρτιῶν καὶ χωρὶς τὴ λύση ἀπὸ τὸν Ὀρθόδοξο πνευματικό, κατὰ τὸν λόγο τοῦ Κυρίου ποὺ λέει: «λάβετε Πνεῦμα Ἅγιον. Ἂν τινῶν ἀφῆτε τὰς ἁμαρτίας, ἀφίενται αὐτοῖς. Ἂν τινῶν κρατῆτε, κεκράτηνται» (Ἰω. 20, 23). Καὶ σὲ ἄλλο χωρίο: «ὅσα ἐὰν δήσητε ἐπὶ τῆς γῆς, ἔσται δεδεμένα ἐν τῷ οὐρανῶ. Καὶ ὅσα ἐὰν λύσητε ἐπὶ τῆς γῆς, ἔσται λελυμένα ἐν τῷ οὐρανῶ» (Μάρκ. 18, 18). [σ.σ. «Ἑπομένως, πῶς θὰ μπεῖ κανεὶς στὴ Βασιλεία τῶν Οὐρανῶν, μὴ ὄντας λελυμένος στὴ γῆ ἀπὸ τὶς ἁμαρτίες του;….»].
Καὶ ὁ ἅγιος Συμεὼν Θεσσαλονίκης δείχνει λέγοντας: «Ὅλοι πρέπει νὰ μετανοήσουμε, καὶ λαϊκοὶ καὶ μοναχοὶ καὶ ἱερεῖς καὶ ἀρχιερεῖς. Νὰ μετανοήσουμε ὅλοι (νὰ ἐξομολογηθοῦμε), γιὰ νὰ σωθοῦμε».
Χωρὶς ἐξομολόγηση, κανεὶς δὲν μπορεῖ νὰ σωθεῖ, ἐπειδὴ «πολλὰ γὰρ πταίομεν ἅπαντες» (Ἰακώβου 3, 2). «Πᾶς ἄνθρωπος συλλαμβάνεται καὶ γεννιέται μὲ ἁμαρτίες». (Γεν.8,21-Ψαλ.50,6- Μάρκ.7,11- Ρωμ.3, 11)…….».
11ο μέρος: ἀπάντηση: “Περί τοῦ Μυστηρίου τοῦ Βαπτίσματος” (ἀπόσπασμα): «…….Ἀληθεύει ὅτι, ἐὰν κάποιο παιδὶ ἀβάπτιστο κινδυνεύει νὰ πεθάνει, μπορεῖ νὰ βαπτιστεῖ ἀπὸ ἕνα λαϊκό, ἀφοῦ ὁ Ἅγιος Νικηφόρος ὁ Ὁμολογητὴς στὸν Ζ’ Κανόνα του γράφει: «Τὰ ἀβάπτιστα νήπια ὅταν δὲν ἦναι παρὼν Ἱερεύς, πρέπει νὰ τὰ βαπτίζη ὅποιος τύχει, κὰν καὶ ὁ ἴδιος πατὴρ αὐτῶν, ἢ ἄλλος οἱοσδήποτε ἄνθρωπος, μόνον νὰ ἦναι Χριστιανός, καὶ δὲν ἁμαρτάνει». (Πηδάλιον, σελ. 733, Κανὼν Ζ’). Καὶ «πρέπει νὰ μνημονεύονται μετὰ τῶν ὀρθοδόξων ἐὰν ἀποθάνουν, ὡς ἐν ἐλπίδι ὄντα Θείου ἐλέους τυχεῖν» (Πηδάλιον, σελ. 58, ὑποσημείωση δεξ. γραμ. 20-22) πρέπει δὲ «νὰ βαπτίζονται παρὰ Ἱερέως ἂν ζήσουν τὰ ἄνωθεν νήπια» [Πηδάλιον, σελ. 713, ὑποσημείωση τοῦ ΚΔ’ Καν. (ἄρ.3) δέξ. γραμ. 8-9]……». (βλέπε σχόλιο στο 4ο μέρος παραπάνω).
12ο μέρος: “ἀπάντηση τοῦ π.Ἀντωνίου Ἀλεβιζόπουλου Βάπτισμα καί Νηπιοβαπτισμός” https://maxomaiyperpistews.blogspot.com/2022/11/075-08112022-12.html (ἀπόσπασμα): «……Τὸ Χριστιανικὸ λοιπὸν βάπτισμα εἶναι ἀπαραίτητο γιὰ τὴ σωτηρία (Μάρκ. ΙΣΤ' 16. Α' Πέτρ. Γ' 20-21). Μ' αὐτὸ ἀποθνήσκουμε ὡς πρὸς τὴν ἁμαρτία καὶ ἀναγεννώμεθα πνευματικὰ (Πράξ. Β' 38. Ρωμ. ΣΤ' 1-11. Τίτ. Γ' 5). Μὲ τὸ ἅγιο βάπτισμα λαμβάνουμε τὸ Πνεῦμα τῆς υἱοθεσίας καὶ γινόμαστε «τέκνα Θεοῦ» (Ρωμ. Η' 5-11. Γαλ Δ' 5-6), γιατί μὲ τὸ βάπτισμα ἐvτασσόμαστε στὸ σῶμα τοῦ Κυρίου, στὴν Ἐκκλησία (Πράξ. β' 41.47. Ἃ' Κορ. lβ' 13. Γὰλ Ὑ' 26-28) «ἐν σῶμα καὶ ἐν Πνεῦμα... μία πίστις, ἕνα βάπτισμα» (Ἐφεσ. δ' 4-5). Ἡ Ἐκκλησία, πού εἶναι «στύλος καὶ ἑδραίωμα τῆς ἀληθείας» (Α' Τιμ. Ὑ' 15), ἑρμήνευσε τὸ Ἰω. γ' 3-5 σὲ ἀναφορὰ μὲ τὸ ἅγιο βάπτισμα….».
13ο μέρος: “Ἡ Θεολογία τοῦ Βαπτίσματος” https://maxomaiyperpistews.blogspot.com/2022/11/077-16112022-13.html
«……Πρὸς τὴν ἴδια κατεύθυνση κινεῖται καὶ ἡ λογική τοῦ νηπιοβαπτισμοῦ, ποὺ εἰσήχθη ἀπὸ τοὺς πρώτους αἰῶνες στὴν πράξη τῆς Ἐκκλησίας. Εἰσήχθη γιὰ ν' ἀντιμετωπίσει τὴν ἀνάγκη στὴ ζωὴ τοῦ πληρώματος τῆς Ἐκκλησίας, τὸ ἐνδεχόμενο νὰ πεθάνει κανεὶς ἀβάπτιστος, ὁπότε ἀδυνατεῖ νὰ εἰσέλθει στὴ Βασιλεία τῶν οὐρανῶν….»
--------------------------------------------*-------------------------------------------
Στή συνέχεια παραθέτουμε ὡρισμένα ἀδιαμφισβήτητα χωρία τῆς Ἁγίας Γραφῆς γιά τό ἀδύνατο τῆς ψυχικῆς σωτηρίας τῶν ἀβαπτίστων, αἱρετικῶν καί ἀλλοθρήσκων: (1*)
Χωρίς Βάπτισμα ἐντός τῆς Μίας, Ἁγίας, Καθολικῆς καί Ἀποστολικῆς Ἐκκλησίας, οὐδείς σώζεται :
Λέγει ὁ Ἲδιος ὁ Κύριος ἡμῶν Ἰησοῦς Χριστός πρός τόν Νικόδημον (τόν νυκτερινό Του μαθητή): “Ἀμὴν ἀμὴν λέγω σοι͵ ἐὰν μή τις γεννηθῇ ἐξ ὕδατος καὶ πνεύματος͵ οὐ δύναται εἰσελθεῖν εἰς τὴν Βασιλείαν τοῦ Θεοῦ.” (Ἰω.Γ΄5.)
Ἐπίσης ὁ Κύριος στό Εὐαγγέλιο λέγει: “ὁ πιστεύσας καὶ βαπτισθεὶς σωθήσεται͵ ὁ δὲ ἀπιστήσας κατακριθήσεται” (Μάρ. ΙΣΤ΄16).
Ὃ Ἅγιος Ἀπόστολος Πέτρος παρομοιάζει τὸ Ἅγιο Βάπτισμα τῆς Ἐκκλησίας Τοῦ Χριστοῦ μὲ τὴν κιβωτὸ τοῦ Νῶε, ἐκτός τῆς ὁποίας ὅλοι οἱ ἄνθρωποι ἀποθνήσκουν: “ὅτι καὶ Χριστὸς ἅπαξ περὶ ἁμαρτιῶν ἔπαθε, δίκαιος ὑπὲρ ἀδίκων, ἵνα ἡμᾶς προσαγάγῃ τῷ Θεῷ, θανατωθεὶς μὲν σαρκί, ζωοποιηθεὶς δὲ πνεύματι· ἐν ᾧ καὶ τοῖς ἐν φυλακῇ πνεύμασι πορευθεὶς ἐκήρυξεν, ἀπειθήσασί ποτε, ὅτε ἀπεξεδέχετο ἡ τοῦ Θεοῦ μακροθυμία ἐν ἡμέραις Νῶε κατασκευαζομένης κιβωτοῦ, εἰς ἣν ὀλίγαι, τοῦτ᾿ ἔστιν ὀκτὼ ψυχαί, διεσώθησαν δι᾿ ὕδατος. ὃ ἀντίτυπον νῦν καὶ ἡμᾶς σῴζει βάπτισμα, οὐ σαρκὸς ἀπόθεσις ῥύπου, ἀλλὰ συνειδήσεως ἀγαθῆς ἐπερώτημα εἰς Θεόν, δι᾿ ἀναστάσεως ᾿Ιησοῦ Χριστοῦ” (Πέτ.Α΄,Γ΄19-22).
Ὡς Βάπτισμα, ἡ Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία μας δέχεται: 1ον) Τὸ Μυστήριο τῆς Ἐκκλησίας, 2ον) Τὸ Βάπτισμα τοῦ Μαρτυρίου καὶ 3ον) Τὸ, κατ΄οἰκονομία ἀεροβάπτισμα σὲ ἀποθνήσκοντα νήπια.
Στὸ 10ο ἄρθρο τοῦ Συμβόλου τῆς Ὀρθοδόξου πίστεώς μας, Ὁμολογοῦμε , “ ἓν Βάπτισμα εἰς ἄφεσιν ἁμαρτιῶν ”.
Συνεπῶς, κατὰ τὴν Ὀρθόδοξη πίστη μας, χωρὶς Βάπτισμα ἐντός τῆς Μίας, Ἁγίας, Καθολικῆς καὶ Ἀποστολικῆς Ἐκκλησίας Τοῦ Χριστοῦ, οὐδεὶς δύναται νὰ σωθεῖ.
----------------------------------------------------------------------------
Στὴ συνέχεια ἃς δοῦμε ποιὰ εἶναι ἡ συμφωνία τῶν Ἁγίων Πατέρων.
Παραθέτουμε ὁρισμένα ἀπὸ τὰ ἀποφθέγματα τῶν Ἁγίων Πατέρων τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας, γιὰ τὸ ἀδύνατο τῆς σωτηρίας τῶν αἱρετικῶν καὶ ἀλλοθρήσκων:
Οἱ Ἅγιες Οἰκουμενικὲς Σύνοδοι ἀπεφάνθηκαν: “ἀναθεματισθῆναι πᾶσαν αἵρεσιν” (Α΄κανών Β΄Οἰκουμεν.Συνόδου). “Ὃλοις τοῖς αἱρετικοῖς ἀνάθεμα” (πρακτικά Ζ΄ Οἰκουμεν.Συνόδου). “Ἐάν κανείς βρίσκεται σε αἳρεση (που διαστρέφει τήν Χριστιανική διδασκαλία) ἢ πέθανε μέσα σ’ αὐτήν τήν αἳρεση, καί τήν δικαιώνει, ἀνάθεμα” καὶ “ὅποιος δὲν λέει ἀνάθεμα* στοὺς αἱρετικούς, ἀνάθεμα σ΄ αὐτὸν τὸν ἴδιο!” (πρακτικά Ζ΄ Οἰκουμενικῆς Συνόδου Μ13 400). (*Ἀνάθεμα σημαίνει, χωρισμὸς ἀπὸ τὸν Θεὸ ).
Πρόσχωμεν ἀδερφοί! Ὅσο καὶ ἂν ἐπιθυμοῦμε τὴ σωτηρία τῶν ἀνθρώπων, δὲν πρέπει νὰ ξεχνᾶμε τό ὅτι, κατὰ τὸν Ἅγιο Ἰωάννη τὸν Σιναΐτη, “ὁ αἱρετικὸς Ὠριγένης, νόσησε ψεύτικη φιλανθρωπία τοῦ Θεοῦ καὶ ἀναθεματίστηκε!” (αὐτός ἐκτός ἀπό την νεοπλατωνική αἳρεση πού δίδασκε, ὃτι οἱ ψυχές τῶν ἀνθρώπων προϋπάρχουν τοῦ σώματος, κἠρυττε καί ὃτι ὃλοι οἱ κολασμένοι, ἀκόμα καί ὁ σατανᾶς, θά πληρώσουν τόν κανόνα τους στήν κόλαση γιά κάποιο χρονικό διάστημα, καί μετά ὁ Θεός ἀπό φιλανθρωπία, θά τούς βάλει δῆθεν καί αὐτούς στή Βασιλεία τῶν Οὐρανῶν - τό λεγόμενο καθαρτήριο πῦρ, = μία ἀπό τις πάμπολες αἱρέσεις τοῦ παπισμοῦ).
Οί Ἃγιοι Πατέρες τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας διεκήρυξαν :
Ἡ αἳρεση, «ἀκοινώνητος ἐστί τῆς Ἐκκλησίας καί τῶν Οὐρανῶν ἀλλοτρία» (Μ. Ἀθανασίου ΒΕΠΕΣ 33, 178), «τό ἒσχατον πτῶμα ἐστί τῆς ψυχῆς» (Ἁγίου Γρηγορίου Νύσσης, Ρύ, 44, 504), «Θεομίσητος ἐστίν ἡ αἳρεσις» (Μ. Ἀθανασίου ΒΕΠΕΣ 31, 241). «Οἱ αἱρετικοί, κατά τόν Μ.Ἀθανάσιο, εἶναι λύκοι καί πρόδρομοι τοῦ Ἀντιχρίστου» (Πίστις τῶν Ἁγίων Πατέρων τῶν ἐν Νικαία, P.G.28, 1641 c.), ἐνῶ, κατά τόν Μ. Βασίλειο, «χειρότεροι καί ἀπό τόν Ἰούδα» (Ἐπιστολή σμ΄, P.G.32, 897 a.). Οἱ Ἅγιοι προτρέπουν τοὺς αἱρετικοὺς «νὰ ἐγκαταλείψουν τὴν αἵρεση καὶ νὰ προσέλθουν στὴν καθολικὴ (Ὀρθόδοξη) Ἐκκλησία, διαφορετικὰ δὲν ὠφελοῦνται ἀπὸ τὰ “καλά τους ἔργα”». (Ἁγίου Ἀναστασίου Ἀντιοχείας, Ὁδηγός, κεφ.α΄,P.G.89,48 c.), «….οὔτε μποροῦν νὰ κληρονομήσουν τὴν Βασιλεία τοῦ Θεοῦ» (Ἁγίου Ἰγνατίου Θεοφόρου, P.G.96, 508 c.). «Ἐκτός τῆς Ἐκκλησίας δὲν ὑπάρχει σωτηρία» (Ἃγ.Κυπριανός Καρχηδόνας). «Ὡς ξένους καί ἐχθρούς τοῦ Θεοῦ, θά ἐννοήσουμε ὃσους εἶναι ἀβάπτιστοι ἢ δέν ἒχουν ὀρθή πίστη» (Ὁσίου Ἰωάννη Σιναΐτη, περί ἀποταγῆς β΄). Ὁ Ἃγιος Κύριλλος Ἱεροσολύμων παρατηρεῖ σχετικά: «Ὁ τῆς θεοσεβείας τρόπος ἐκ δύο τούτων συνέστηκε, δογμάτων εὐσεβῶν καὶ πράξεων ἀγαθῶν. Καὶ οὔτε τὰ δόγματα χωρὶς ἔργων ἀγαθῶν εὐπρόδεκτα τῷ Θεῶ, οὔτε τὰ μὴ μετ'εὐσεβῶν δογμάτων ἔργα τελούμενα, προσδέχεται ὁ Θεός» (Ἁγ.Κυρίλλου Ἱεροσολύμων, Κατηχήσεις, 4,2. PG 33,456). «Βίος διεφθαρμένος πονηρὰ τίκτει δόγματα» (Ἁγ.Ἰω.Χρυσοστόμου, Εἰς Α΄ Κορινθίους 40,3, PG 61, 351). Γι' αὐτό, «οὐδὲν γὰρ ὄφελος βίου καθαροῦ, δογμάτων διεφθαρμένων. Ὥσπερ οὒν οὐδὲ τουναντίον, δογμάτων ὑγιῶν, ἐὰν βίος ἢ διεφθαρμένος» (Ἁγίου Ἰω.Χρυσοστόμου, Εἰς Ἰωάννην, 66,3, PG 59,369). «…..καὶ ἔλαβες τὸ Ὄνομα Ἰησοῦς, παρ’ ὃ οὐκ ἔστιν ὑπὸ τὸν οὐρανὸν ἕτερον, ἐν ὢ δεῖ σωθῆναι τὸν ἄνθρωπον˙……» (“Εὐχαί κατ’ἀλφάβητον” Ποίημα Ἁγίου Νικοδήμου τοῦ Ἁγιορείτου).
Περί ἀναγκαιότητας τοῦ Βαπτίσματος καί τῆς Ὀρθοδόξου πίστεως γιά τή σωτηρία:
Σύμφωνα μὲ τὸν λόγο Τοῦ Κυρίου Ἰησοῦ (Ἰω. γ', 5) ἀπόλυτα ἀπαραίτητη γιὰ τὴν εἴσοδο οἱουδήποτε, ἄρα καὶ τῶν νηπίων, στὴν Βασιλεία τοῦ Θεοῦ, εἶναι τὸ ἅγιο Βάπτισμα μὲ νερὸ καὶ τὴν ἐνέργεια Τοῦ Ἁγίου Πνεύματος.
Ἐκτὸς βεβαίως τοῦ ἀεροβαπτίσματος, ὅταν σὲ ἔκτακτη περίσταση τὸ βρέφος κινδυνεύει νὰ πεθάνει, μπορεῖ τὸ ὑλικὸ στοιχεῖο τοῦ νεροῦ νὰ ἀντικατασταθεῖ (κατὰ τὸν Ἅγιο Κοσμᾶ τὸν Αἰτωλὸ καὶ τὴν ἱερὰ παράδοση τῆς Ἐκκλησίας μας), μὲ λίγο χῶμα ἢ μὲ τὴν ὕψωση τοῦ βρέφους στὸν ἀέρα (βλέπε μέρος 4Ο τῆς παρούσας μελέτης). Ἐπίσης και ὁ Ἅγιος Νικηφόρος ὁ Ὁμολογητὴς στὸν Ζ’ Κανόνα του, συμφωνεῖ με τον Ἃγιο Κοσμά. (βλέπε παραπάνω στο 11ο μέρος τῆς μελέτης).
Ἐπίσης καὶ διὰ τοῦ Μαρτυρίου, κατὰ τὸ ὁποῖο ὁ ἄνθρωπος βαπτίζεται μὲ τὸ ἴδιο του τὸ αἷμα (Ἁγ.Κυρίλλου Ἱεροσολύμων Κατήχηση Γ’) (βλ.μέρος 7Ο τῆς παρούσας μελέτης).
Την ἀναγκαιότητα, τοῦ Βαπτίσματος ὑπογραμμίζει και ἡ Α' Πέτρου (3-9) (Μετάφραση): «Εὐλογημένος να εἶναι ὁ Θεὸς καὶ Πατέρας τοῦ Κυρίου ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ, ὁ ὁποῖος λόγῳ τῆς πολλῆς Του εὐσπλαχνίας μᾶς ἀναγέννησε με την ἀνάσταση τοῦ Ἰησοῦ Χριστοῦ ἐκ νεκρῶν για ἀγαθά αἰώνια που ἐλπίζουμε, για κληρονομία ἄφθαρτη καὶ ἀκατάστρεπτη καὶ ἀμάραντη, φυλαγμένη στους οὐρανούς για σᾶς, οἱ ὁποῖοι με τη δύναμη τοῦ Θεοῦ λόγῳ τῆς πίστεως διαφυλάττεσθε για σωτηρία ἓτοιμη να φανερωθῆ τον ἒσχατο καιρό (τον καιρό τῆς δευτέρας παρουσίας)……..Αὐτόν καίτοι δεν γνωρίζετε κατ’ὂψιν. ὃμως ἀγαπᾶτε. Καίτοι δεν βλέπετε Αὐτόν, ἐπειδή ὃμως πιστεύετε, ἀγάλλεσθε με χαρά ἀνέκφραστη καὶ τιμημένη (ὂχι σαν την ἂτιμη και αἰσχρή χαρά), ἀπολαμβάνοντας (ἀπό τώρα) τὸ ἀποτέλεσμα τῆς πίστεώς σας, τή σωτηρία τῶν ψυχῶν……..»
Καί (Α’ Πέτρ.γ'18-21): «.….ἀφοῦ καὶ ὁ Χριστὸς μιὰ φορὰ ἔπαθε γιὰ τὶς ἁμαρτίες μας, δίκαιος ὑπὲρ τῶν ἀδίκων, γιὰ νὰ μᾶς φέρει κοντὰ στὸν Θεό. Καὶ θανατώθηκε μὲν κατὰ τὸ σῶμα, ἀλλὰ διατηρήθηκε ζωντανὸς κατὰ τὸ πνεῦμα· μὲ τὸ ὁποῖο πῆγε καὶ κήρυξε καὶ στὰ φυλακισμένα πνεύματα (στὸν ἅδη), σὲ ἀνθρώπους ποὺ ἀπείθησαν κάποτε, ὅταν τοὺς περίμενε ἡ μακροθυμία Τοῦ Θεοῦ κατὰ τὶς ἡμέρες τοῦ Νῶε, ὅταν κατασκευαζόταν ἡ κιβωτός, στὴν ὁποία λίγοι, δηλαδὴ ὀκτὼ ψυχές, διασώθηκαν μέσῳ τοῦ νεροῦ (ποὺ ὕψωσε τὴν κιβωτὸ καὶ τὴν ἔκανε νὰ ἐπιπλέει). Αὐτὸ τὸ νερό, ἦταν τύπος τοῦ Βαπτίσματος, ὡς πραγματοποίηση δὲ τοῦ τύπου σώζει τώρα καὶ ἐμᾶς τὸ βάπτισμα, τὸ ὁποῖο εἶναι ὄχι ἀποβολὴ τῆς ἀκαθαρσίας τοῦ σώματος, ἀλλ’ ὑπόθεση συνειδήσεως ἀγαθῆς (ἀφοῦ καθαρίζει τὴν ἁμαρτωλὴ καὶ ἔνοχη συνείδηση καὶ τὴν καθιστᾶ ἀγαθὴ) ἐνώπιόν Τοῦ Θεοῦ δυνάμει τῆς ἀναστάσεως Τοῦ Ἰησοῦ Χριστοῦ,…..».
Ἐπίσης καὶ ἡ Ἀποκάλυψη τοῦ ‘Ἰωάννου ὁμιλεῖ γιὰ τὴν κληρονομία τῆς Βασιλείας μόνο ἀπὸ τοὺς πιστοὺς βαπτισμένους: «……καὶ ἀπὸ τὸν Ἰησοῦ Χριστό, ποὺ εἶναι ὁ μάρτυς ὁ ἀξιόπιστος, ὁ πρωτοαναστημένος ἀπὸ τοὺς νεκροὺς καὶ ὁ ἄρχων τῶν βασιλέων τῆς γῆς. Σ’Αὐτὸν ποῦ μᾶς ἀγαπᾶ καὶ μᾶς καθάρισε ἀπὸ τὶς ἁμαρτίες μας μὲ τὸ αἷμα Του, καὶ μᾶς ἔκανε βασιλεῖς καὶ ἱερεῖς (βασίλειον ἱεράτευμα), γιὰ νὰ προσφέρουμε λατρεία στὸν Θεὸ καὶ Πατέρα Του, σ’Αὐτὸν ἃς ἀποδίδεται ἡ δόξα καὶ ἡ δύναμη στοὺς αἰῶνες τῶν αἰώνων· ἀμήν……». (Ἀποκ.α’ 5-7),.
Και ἐπίσης: (μετάφραση): «Μετὰ ἀπό αὐτά κοίταξα, καὶ ἰδοὺ πλῆθος πολύ,…..Στέκονταν ἐνώπιον τοῦ θρόνου καὶ ἐνώπιον τοῦ Ἀρνίου. Φοροῦσαν στολές λευκές, καὶ κρατοῦσαν στα χέρια τους φοίνικες· καὶ κράζουν με φωνῇ μεγάλῃ λέγοντες· “Ἡ σωτηρία ὀφείλεται στον Θεό μας που κάθεται στον θρόνο καὶ στό Ἀρνίο”.……» (Ἀποκάλ.ζ' 9-10)
“Ιδοὺ ἔρχομαι ταχύ, καὶ ὁ μισθός μου μετ᾿ ἐμοῦ, ἀποδοῦναι ἑκάστῳ ὡς τὸ ἔργον ἔσται αὐτοῦ. Ἐγὼ τὸ Α καὶ τὸ Ω, ὁ πρῶτος καὶ ὁ ἔσχατος, ἀρχὴ καὶ τέλος. Μακάριοι οἱ ποιοῦντες τὰς ἐντολὰς αὐτοῦ, ἵνα ἔσται ἡ ἐξουσία αὐτῶν ἐπὶ τὸ ξύλον τῆς ζωῆς, καὶ τοῖς πυλῶσιν εἰσέλθωσιν εἰς τὴν πόλιν. Ἔξω οἱ κύνες καὶ οἱ φαρμακοὶ καὶ οἱ πόρνοι καὶ οἱ φονεῖς καὶ οἱ εἰδωλολάτραι καὶ πᾶς ὁ φιλῶν καὶ ποιῶν ψεῦδος.” (Ἀποκάλυψη Ἰωάννου ΚΒ΄ 12 – 16 ) καί “Τοῖς δὲ δειλοῖς καὶ ἀπίστοις καὶ ἐβδελυγμένοις καὶ φονεύσι καὶ πόρνοις καὶ φαρμακοῖς καὶ εἰδωλολάτραις καὶ πάσι τοῖς ψευδέσι τὸ μέρος αὐτῶν ἐν τῇ λίμνη τῇ καιομένη ἐν πυρὶ καὶ θείω, ὃ ἐστὶν ὁ θάνατος ὁ δεύτερος”. ( Ἀποκ. ΚΑ΄5 )
Λέγει ὁ Ἃγιος Ἀπόστολος Ἰωάννης : “ὁ πιστεύων εἰς τὸν υἱὸν ἔχει ζωὴν αἰώνιον· ὁ δὲ ἀπειθῶν τῷ υἱῷ οὐκ ὄψεται ζωήν͵ ἀλλ΄ἡ ὀργὴ τοῦ θεοῦ μένει ἐπ΄ αὐτόν.” (Ιω.Γ΄ 36) καί “αὕτη ἐστίν ἡ μαρτυρία, ὅτι ζωὴν αἰώνιον ἔδωκεν ἡμῖν ὁ Θεός, καὶ αὕτη ἡ ζωὴ ἐν τῷ υἱῷ αὐτοῦ ἐστιν. ὁ ἔχων τὸν υἱὸν ἔχει τὴν ζωήν· ὁ μὴ ἔχων τὸν υἱὸν τοῦ Θεοῦ τὴν ζωὴν οὐκ ἔχει.” (Ιω.Α΄.Ε΄11-13). Ἐπίσης ὁ Ἅγιος Ἀπόστολος καὶ Εὐαγγελιστής, παρομοιάζει τὴν πίστη στὸν Χριστὸ, μὲ τὸ κοίταγμα τοῦ χαλκίνου ὄφεως τοῦ Μωυσέως, τὸν ὁποῖο μόνο ὅσοι κοιτοῦσαν σώζoνταν, ἐνῶ ὅλοι οἳ ὑπόλοιποι πέθαιναν, “καθὼς Μωϋσῆς ὕψωσεν τὸν ὄφιν ἐν τῇ ἐρήμῳ͵ οὕτως ὑψωθῆναι δεῖ τὸν υἱὸν τοῦ ἀνθρώπου͵ ἵνα πᾶς ὁ πιστεύων ἐν αὐτῷ ἔχῃ ζωὴν αἰώνιον. Οὕτως γὰρ ἠγάπησεν ὁ θεὸς τὸν κόσμον͵ ὥστε τὸν υἱὸν τὸν μονογενῆ ἔδωκεν͵ ἵνα πᾶς ὁ πιστεύων εἰς αὐτὸν μὴ ἀπόληται ἀλλ΄ ἔχῃ ζωὴν αἰώνιον. οὐ γὰρ ἀπέστειλεν ὁ θεὸς τὸν υἱὸν εἰς τὸν κόσμον ἵνα κρίνῃ τὸν κόσμον͵ ἀλλ΄ ἵνα σωθῇ ὁ κόσμος δι΄ αὐτοῦ. ὁ πιστεύων εἰς αὐτὸν οὐ κρίνεται· ὁ δὲ μὴ πιστεύων ἤδη κέκριται͵ ὅτι μὴ πεπίστευκεν εἰς τὸ ὄνομα τοῦ μονογενοῦς υἱοῦ τοῦ θεοῦ.” (Ἰω. Γ΄ 14- 19΄).
Οἱ αἱρετικοί καί οἱ εἰδωλολάτρες δέν σώζονται: “...φανερὰ δέ ἐστιν τὰ ἔργα τῆς σαρκός, ἅτινά ἐστιν πορνεία, ἀκαθαρσία, ἀσέλγεια, εἰδωλολατρία, φαρμακεία, ἔχθραι, ἔρις, ζῆλος, θυμοί, ἐριθείαι, διχοστασίαι, αἱρέσεις, φθόνοι, μέθαι, κῶμοι, καὶ τὰ ὅμοια τούτοις, ἃ προλέγω ὑμῖν καθὼς προεῖπον ὅτι οἱ τὰ τοιαῦτα πράσσοντες βασιλείαν Θεοῦ οὐ κληρονομήσουσιν.” (Πρός Γαλάτας Ε΄19–2),
Ό κόσμος χωρίς τόν Χριστό εἶναι ἐχθρός τοῦ Θεοῦ
“ἔτι γὰρ Χριστὸς ὄντων ἡμῶν ἀσθενῶν ἔτι κατὰ καιρὸν ὑπὲρ ἀσεβῶν ἀπέθανεν. μόλις γὰρ ὑπὲρ δικαίου τις ἀποθανεῖται· ὑπὲρ γὰρ τοῦ ἀγαθοῦ τάχα τις καὶ τολμᾷ ἀποθανεῖν· συνίστησιν δὲ τὴν ἑαυτοῦ ἀγάπην εἰς ἡμᾶς ὁ θεὸς ὅτι ἔτι ἁμαρτωλῶν ὄντων ἡμῶν Χριστὸς ὑπὲρ ἡμῶν ἀπέθανεν. πολλῷ οὖν μᾶλλον δικαιωθέντες νῦν ἐν τῷ αἵματι αὐτοῦ σωθησόμεθα δι΄ αὐτοῦ ἀπὸ τῆς ὀργῆς. εἰ γὰρ ἐχθροὶ ὄντες κατηλλάγημεν τῷ θεῷ διὰ τοῦ θανάτου τοῦ υἱοῦ αὐτοῦ͵ πολλῷ μᾶλλον καταλλαγέντες σωθησόμεθα ἐν τῇ ζωῇ αὐτοῦ·” (Ρωμ. Ε΄ 6 - 10).
Ἂλλα χωρία τῆς Ἁγίας Γραφῆς: «Ἀδελφοί, γνωρίζω ὑμῖν τὸ Εὐαγγέλιον ὃ εὐηγγελισάμην ὑμῖν, ὃ καὶ παρελάβετε, ἐν ᾧ καὶ ἑστήκατε, δι᾽ οὗ καὶ σῴζεσθε, τίνι λόγῳ εὐηγγελισάμην ὑμῖν εἰ κατέχετε, ἐκτὸς εἰ μὴ εἰκῇ ἐπιστεύσατε». (Α’ Κορ. ΙΕ’1-11)
Περί ἀναγκαιότητος τῆς πίστεως γιά τή σωτηρία καί περί ἀνεπάρκειας τοῦ Μωσαϊκοῦ νόμου: Ρωμ.Α΄16-18, Γ΄9-Τέλους, Δ΄1-15, Ε΄1-3, ΙΑ΄6. Τίτ.Γ΄4-8. Φιλ.Γ΄ 8-10. Ιω.Α΄.Γ΄23-24, Β΄ 28, Ε΄ 4-6, Ε΄ 12. Πέτ. Α΄. Α΄ 2-14. Γαλ. Ε΄ 1-8, Β΄ 14 -Δ΄. Ιω. Γ΄ 14-Δ΄.
Περί καταδίκης έκ τῆς ἁμαρτίας καί κατά χάριν ἀπολυτρώσεως: Α΄Ιω. Α΄7-Β΄ 1, Γ΄ 5, Δ΄ 9-11. Α΄Πέτ., Β΄24. Ρωμ. Ε΄ 6-8, Ε΄ 18-19. Ό κόσμος χωρίς Τόν Χριστόν εἶναι ἐχθρός τοῦ Θεοῦ: Πέτ. Α΄.Β΄25. Τό εὐαγγέλιο ἐκηρύχθη εἰς ὃλη τήν Γῆ: Μάρ. ΙΣΤ΄ 15-16, Ματθ. 19-20.
Δυστυχῶς, ἡ νεοφανής οἰκουμενιστικὴ αἳρεση, περὶ τῆς σωτηρίας τῶν αἱρετικῶν καὶ ἀλλοθρήσκων, ἔχει λάβει ἀνησυχητικὲς διαστάσεις.
Εὐτυχῶς ὅμως, ποὺ μὲ τὴν βοήθεια Τοῦ Θεοῦ οἱ ἅγιοι Πατέρες καὶ ἁγιασμένοι Γέροντες (τῶν ὁποίων ἀναφέρουμε τὴν συμφωνία τους στὴ παροῦσα μελέτη), ἐντόπισαν τὴν αἵρεση αὐτὴ πού ἒχει φουντώσει σήμερα καὶ μᾶς δίνουν τή δυνατότητα νά ἐνημερώσουμε τούς καλοπροαίρετους πιστούς, ὣστε νά προφυλαχθοῦν ἀπό τίς σημερινές “σειρῆνες” τῶν ψευδοπροφητῶν και ψευδοδιδασκάλων κακοδόξων.
Ἐφ΄ ὃσον λοιπόν ἀγαπητοί μου, ὑπάρχει ἡ ἀψευδής γνώμη Τοῦ Κ.ἡ.Ἰ.Χριστοῦ στήν Ἁγία Γραφή, καί ἡ συμφωνία τῶν Ἁγίων Πατέρων τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας στό σοβαρό αὐτό θέμα, ἂς τήν ἐνστερνισθοῦμε, ἂλλως βρισκόμαστε σέ αἳρεση καί ἂν δέν μετανοήσουμε, βλασφημοῦμε τό Ἃγιο Πνεῦμα, πού εἶναι ἁμαρτία ἀσυγχώρητη (Ματθ. ΙΒ’ 22-32 και Μάρ. Γ’22-30) (βλέπε καί: “Βλασφημία τοῦ Ἁγίου Πνεύματος: Ἡ ἁμαρτία πού δέν συγχωρεῖται.ποτέ” https://www.ekklisiaonline.gr/ekklisiaonline/vlasfimia-tou-agiou-pnevmatos-i-amartia-pou-den-sygchorite-pote/ ).
Ἒγραφα τελευταίως τῆ 21ῃ Νοεμβρίου 2022 τῶν Εἰσοδίων τῆς Θεοτόκου.
Νεκτάριος Μοναχός ὁ ἐκ Κορίνθου
Συνεχίζεται στό ἑπόμενο 15ο μέρος, μέ τίτλο: “ἀπαντοῦν ὁ ἁγιασμένος Γέροντας Ἰωσήφ ὁ Ἡσυχαστής καί ὁ Ὃσιος Θεοφάνης ὁ ἒγκλειστος”. https://maxomaiyperpistews.blogspot.com/2022/12/079-09122022-15.html
Παραπομπή: (1*) Παραθέτουμε ἀποσπάσματα ἀπὸ τὴν ἰστοσελίδα “Στῶμεν καλῶς” τὰ ὁποῖα ἀποδεχόμαστε πλήρως, χωρὶς αὐτὸ νὰ σημαίνει ὅτι ἀποδεχόμαστε καὶ τὶς τυχὸν ἄλλες πλάνες ἢ αἱρέσεις αὐτοῦ τοῦ ἰστολογίου καὶ περισσότερο τὴ μὴ ἀποδοχὴ του τῆς ἀπομακρύνσεώς μας (ἀποτειχίσεως), ἀπὸ τοὺς παναιρετικοὺς ψευδοεπισκόπους καὶ ἀπὸ ὅσους τοὺς μνημονεύουν, ὅπως διατάσσουν οἱ Ἅγιοι Πατέρες (βλ.μελέτη : “Τί λέγουν ἡ Ἁγία Γραφὴ καὶ οἱ Ἅγιοι Πατέρες γιὰ τὴν ἀπομάκρυνσή μας ἀπὸ τοὺς αἱρετικούς” (τὸ 1ο μέρος ἀπὸ 4): https://maxomaiyperpistews.blogspot.com/2021/03/kai-2016.html ).
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου